Gyümölcsös projekt a német órákon
Az 1.c/1 osztály izgalmas módon ismételte és mélyítette el a gyümölcsökkel kapcsolatos szókincset a német órákon. Az új szavakat műanyag gyümölcsök segítségével szemléltettük, így a tanulók kézzel fogható módon ismerkedhettek meg a különböző gyümölcsökkel, többek között egy ritkább gyümölcsöt, a ringlót is megfigyelhették.
A szavakat nemcsak megtanulták, hanem különféle játékos feladatokkal is gyakorolták: csoportosítás, memóriajáték, találós kérdések és gyümölcsneves "székfoglaló" is szerepelt a programban, így a tanulás örömteli élménnyé vált.
A projekt végén, a gyümölcssaláta elkészítésekor a gyerekek örömmel használták az új szavakat, amikor elmondták, mit tettek a tálba, melyik gyümölcsöt szeretik, vagy éppen nem szeretik.
A nap fénypontjaként végül elfogyasztották a gyümölcssalátát, vagyis szó szerint megették a projektet.
A finom zárás után biztosak lehetünk benne, hogy ezek a szavak egy jó ideig megmaradnak az emlékezetükben!
Obstprojekt im Deutschunterricht
Die 1.c/1 Klasse hat den Obstwortschatz im Deutschunterricht auf spannende Weise wiederholt und vertieft. Wir haben die neuen Wörter mithilfe von Plastikfrüchten illustriert, sodass die Schüler die verschiedenen Früchte greifbar kennenlernen konnten.
Sie haben die Wörter nicht nur gelernt, sondern auch mit verschiedenen spielerischen Aufgaben geübt: Gruppieren, Memory, Rätsel und das Obst „Stuhlträger“ gehörten ebenfalls zum Programm, sodass das Lernen zu einem freudigen Erlebnis wurde.
Am Ende des Projekts, beim Zubereiten des Obstsalats, verwendeten die Kinder die neuen Wörter mit Freude, indem sie sagten, was sie in die Schüssel getan hatten, welche Früchte sie lieben.
Als Höhepunkt des Tages haben sie schließlich den Obstsalat gegessen – das heißt, sie haben das Projekt aufgegessen.
Nach einem köstlichen Abschluss können wir sicher sein, dass diese Wörter noch lange im Gedächtnis bleiben werden!