Boldogiskola
BOLDOG ISKOLA PROGRAM
Mottó:
„Ha az élettől egy citromot kapsz, készíts belőle limonádét.”
(dr. Bagdy Emőke)
A program célja
A pozitív pszichológia eredményeire építve adjunk ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez kidolgozott Boldogságóra programmal. Arra törekszünk, hogy a Boldogságórák derűs és élményben gazdag feladatai, játékai, valamint gyakorlatai kibontakoztassák a derűt és életszeretetet.
A BOLDOG ISKOLA PRGOGRAM-hoz a 2021/2022 tanévben csatlakoztunk.
Kiemelt feladatunk a gyermekekben a boldogságra való képesség erősítésére, kibontakoztatása. Pozitív énkép kialakítása, a feladatok, játékok segítségével a szeretet, magabiztosság, egymásra való odafigyelés, önmagunk és társaik tiszteletének erősítése. Optimista, magabiztos és kitartó iskolások nevelése, akik megoldandó feladatként kezelik a mindennapi kihívásokat, észreveszik az élet szépségeit, az örömteli pillanatokat. A szeretetteljes, vidám légkör hozzájárul a gyermekek pozitív pszichés fejlődéséhez, ezáltal kihat egészségükre, szomatikus fejlődésükre egyaránt. Határozott, pozitív énképpel rendelkező iskolássá, majd felnőtté válnak.
A Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit a gyerekekkel.
Az egyes témakörök sorrendben:
1. Boldogságfokozó hála
2. Optimizmus gyakorlása
3. Kapcsolatok ápolása
4. Boldogító jócselekedetek
5. Célok kitűzése és elérése
6. Megküzdési stratégiák
7. Apró örömök élvezete
8. Megbocsátás
9. Testmozgás
10. Fenntartható boldogság
A havi rendszerességgel, több osztályban megtartott Boldogságórák csökkentik a tanulók szorongását, miközben erősíti önbizalmukat. Így nemcsak kiegyensúlyozottabbá válnak a gyerekek, de az iskolában is jobban teljesítenek. Fontosnak tartjuk az értelmi nevelésen túl a gyermekek lelki nevelését, az érzelmi intelligencia fejlesztését, és összetartó osztályközösségeket szeretnénk kialakítani. Hiszünk abban, hogy minden gyermeknek jár a boldogság. Valljuk, hogy a pozitív megerősítés kihat a gyermek önismeretének egészséges fejlődésére, teljesítményére és eredményeire.